Ik kan 't niet laten........!! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van anneke egmond - WaarBenJij.nu Ik kan 't niet laten........!! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van anneke egmond - WaarBenJij.nu

Ik kan 't niet laten........!!

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg anneke

26 December 2006 | Cambodja, Phnom-Penh

Na het bezoek aan de "dumpsite" zijn we gelijk maandag weer langs het weeshuis geweest om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. Ivar en Marjan de 2 Ned. toeristen die ons gewezen hadden op dit tehuis waren ook aanwezig en druk bezig het proberen van les geven.
Ik was samen net Soksay de manager van Colt, het is goed voor hem om andere weeshuizen te zien en handig voor mij voor de vertaling.
Zo was hier bv al een naai-lerares aanwezig! Iets wat voor ons in de toekomst heel handig is! We hebben diverse ideeen uitgewisseld. En als wij vrijwilligers "over" hebben of als zij nieuwe vrijwilligers binnenkrijgen ga ik ze begeleiden.

En nu wat leuks!!
Vorige week ben ik samen met Mr. Nura van WHC een gasfornuis wezen kopen, want zoals jullie dat op de foto's hebben kunnen zien werd hier nog op kolen gekookt! We hebben gelijk de keuken opgeruimd en goed schoon laten maken. En toeval wil we voor dit project een mooi bedrag binnen gaan krijgen van Bram en Monique die samen met mij en Andre daar zijn wezen kijken. ( zie reactie op vorig bericht)
Maar hoe dat dan weer gaat: een gasfornuis kopen!: "Eh Nura, I can not take this on the moterbike!!" "No No they deliver!" (zij bezorgen) en sluiten aan! dus verwacht je een mooi bestelbusje met "Moderne Keukenspullen Bedrijf van fam ... Wok Ly" of zo... maar nee we zitten in Phnom Pehn dus alles op de brommer..... eerst wordt er een half uur gebakkeleid over 2.5 meter gas slang of 3 meter.. en dat we dat gratis willen.... en dan worden de apparaten gepakt en gaat Nura dat daar uitgebreid in de winkel controleren. Oke gasfles! Eh die kunnen we toch wel in de buurt kopen? Oh No we get gratis hoor! oh maar HOE nemen we dat dan mee??? Yes Yes no problem.. en jawel zie het bewijs op de foto.. want ff van je til til en wrik wrik en ff aansjorren... jawel t zit vast.. op naar huis.haahha ja idd ik zit in Cambodja! (af en toe vergeet ik t wel eens namelijk)

Ik wil ook dat de kinderen regelmatiger buiten op straat komen.. gewoon ook wennen aan t verkeer en de bedelaars en zo want ze leven natuurlijk heel beschermd binnen de muren van 't weeshuis.
Dus afgelopen Zondag was t de beurt aan WHC, wandelen langs de Riversite.. Whauw dat was interesant zeg.. en wat willen die mensen van ons? ( bedelaars) Oh kijk daar ligt iemand gewoon op de grond te slapen.... OOHH die zitten in 't vuil te zoeken.... Kijk daar een olifant... Een heel blikje Cola voor mij alleen? I like you!!
Maar 't mooiste voor mij die dag: Ik heb zelf de kinderen naar huis gebracht met de Mini Bus van Local Adventures hahaha ... Auto rijden in Phnom Penh pffff ben toch nog wel stoer......

Maar zoals 't bij jullie afgelopen week stressen was ivm de Kerstdagen, had ik daar natuurlijk ook best wel last van......

Want: IK KAN HET NIET LATEN..............
Missie: 1e kerstdag feesie voor 35 kids!! en begeleiding.........( Colt en Whc gezamelijk) 50 pax
En voor de mensen die mij hierin kennen!!! Hierbij lever ik geen half werk af! en geen genade!
Dus volop slingers, lampjes, mutsen, kaarsen, tafelkleedjes en dergelijke frutseldingen ingekocht met behulp van Esther en Dunja..
Mr Soksay zou Karaoke set regelen, Mr Arny komt met Keyboard (Canadeese muzikant), Mr Nura was gastheer want we hebben het bij WHC op het terrein georganiseerd. Yes,Annika you are very welcome!!!
S'middags druk in de weer met versieren, inkopen en iedereen aan t werk houden... en natuurlijk zoals dat thuis ook zou gaan tegenslagen zoals ziekmeldingen, spullen op verkeerde plek afgeleverd....je kent 't wel..
Megan en Gundrum naar Colt gestuurd voor het voorbereiden van de kids daar. Douchen, boenen, schone kleren en Make up natuurlijk oh en nagellak! Bij Whc werd dit door Nura zijn verloofde gedaan.
Zeeen van tijd? vergeet t maar... natuurlijk stond ik nog aan de andere kant van Phnom Penh op de markt te bakkelijen over rijstschalen terwijl t feest over een uur zou beginnen,@#$%$##@!!!!! En dan moesten we nog t een en ander doen hoor!!
17.40 kom bezweet binnen rennen en probeer zo snel mogelijk de borden en soepkommen te laten verdelen..@#$$#$!! No, 1 per stoel niet per tafel grrrrrr..... plastic bekers, rietjes.. chocolaatjes op tafel strooien... iedere tafel grote fles Cola of Sinas ...oh een paar kerstverlichtingen doen t niet... NURA!!!! .... Snel nog ff omkleden want zij zien me ook alleen maar in mijn korte broek (charmant) me in mijn rok gewurmd en ff beetje ogenschaduw erop wrijven... zweet zweet..... Yes Annika the Colt kids zijn er... Oke wachten!!! (wait) ... Kaarsen aan... laatste check! Oh het ziet er echt super uit! Echt winter wonder land..... HAPPY ANNIKA.... Oh ja echt helemaal goed... slik slik geen tijd voor tranen nu... hup aan t werk!
18.00 Aankomst gasten
En ja wel klok slag 6 (was mijn streven want dan is het donker hier) stonden ze daar hoor allemaal vol verwachting en met hun mooiste kerstmuts op!! Are you ready??? YYYYYYEEEESSSSSSSSS en met "All I want for Christmas" gooien we 't gordijn op zij....
Niet janken Anneke.... profesioneel blijven.....
Voorafje:
Goedgevulde soep gedoneerd door Mr Olly ( bestuurslid Colt) met een baquet.
Ho ho niet al je brood opeten hoor er komt nog veel meer.......
Hoofdgerecht:
Goud bruin gegrilde kip op speciale Cambodjaanse wijze, dit is: langs de drukke weg gegrild. (maar heerlijk)
Fried rice ( Nasi met alleen groente ) Had ik schalen voor gekocht want die hebben ze niet.
Dessert:
Ananas en Bananen en Watermeloen
Aansluitend Karaoke en Discodansen met Special act "Mr Arny"
Einde: 20.45 en dat was maar goed ook want ze waren bekaf.. Snel in de bus naar Colt en hup naar bed.....
Ja dan opruimen he... das altijd minder... Alle kerstspullen die ik heb gekocht worden over de 2 weeshuizen verdeeld. Dit geldt ook voor de schalen voor de rijst en de kippen! Alles wordt namelijk vanuit de pan opgeschept.

Dit was dus allemaal weer erg leuk... maar mijn 1ste kerstdag gisteren begon ook met mijn ziel onder mijn arm hoor... en na een bezoek aan de supermarkt voor verdriet inkopen kwam ik langs Okey Guesthouse en daar zat gelukkig mijn Nederlandse Colonie. Dus daar wat traantjes weggepinkt en weer gelachen over mijn inkopen. Chocomelk wat dan net weer geen Nutricia is... stukje brie voor 2.5 $ is maar 2 € maar voor hier echt heellll luxe! en mijn Cream Craekers ook weer net niet zoals thuis maar ach... Ik ben ook niet thuis zeg maar....

Op naar 2007!!

Heel veel liefs

Anneke

  • 26 December 2006 - 11:20

    Christel:

    Merry Christmas Annie!!!!!!!!!!! En heeel veeel moois voor 2007!! Dat kan haast niet missen na jouw geweldige inspanningen, wat je die kids allemaal geeft. Erg leuk om je verhalen te volgen. Big hug, Christel

  • 26 December 2006 - 11:59

    Liesbeth:

    Annie! Helemaal geweldig hoe jij dat kerstfeest hebt georganiseerd!! Ben trots op je! En wat had ik er graag bij willen zijn... Thuis is alles al weer zo gewoon, en het weer is grijs en saai.. Ik mis de kids en jou wel hoor!
    Ga zo door wijffie!
    Liefs Lies

  • 26 December 2006 - 17:05

    Jeroentje:

    Merry Christmas Ann En heeel veeel geluk voor 2007!!

  • 26 December 2006 - 21:45

    Corinna:

    An ja wat zal ik zeggen ,in een woord weer .GRANDIOOS!! wat heb je dat weer geweldig gedaan en je bent zo creatief .Heel mooi verhaal.Fijn je gesproken te hebben 1e kerstdag ,was je toch nog een beetje bij ons en wij bij jou!

  • 27 December 2006 - 00:03

    Petra:

    Hee kerstengel, super gadaan weer allemaal!! Geweldig trouwens een gasfornuis op een brommer..hahaa, waar een wil is, is een weg!! Ik wens je een hele goeie jaarwisseling, dikke knuffel van mij

  • 27 December 2006 - 09:25

    Mieke Djembe:

    Lieve Anneke,

    We genieten verschrikkelijk van je brieven.Ik heb grenzeloze bewondering voor je.Ik wens je voor het volgende jaar alle geluk van de wereld, ook voor de kindjes (misschien nog wel meer).
    Dikke kus Mieke

  • 27 December 2006 - 09:50

    Jeannette:

    Hi An,

    Leuke kerst gehad zie ik.....alvast een heel goed uiteinde en een warm 2007!

    XX
    De Boumannetjes

  • 27 December 2006 - 17:35

    Nanneke:

    Lieve lieve Anneke, wat een mooi verhaal en wat ben je goed bezig zeg SUPER..., je bent een echte kanjer...Ik geniet erg van je verhalen en foto's, ik ben er dan echt weer even en pink soms wel een traan weg hoor!Kus de kinderen van me
    Nanneke

  • 28 December 2006 - 07:22

    Andre:

    Hallo Anneke,

    Kerstfeest was een grandioos succes. Iedereen heeft genoten en zal nog regelmatig terugdenken. Dank voor al je inspanningen. Het was het zeker waard. Vanuit Siem Reap wensen wij je alvast een gelukkig nieuwjaar en dat al je wensen mogen uitkomen in 2007.
    Andre en Lily

  • 28 December 2006 - 12:23

    Jan De Kapper:

    Lieve An, ben heel erg trots op je!!!!!!!!
    dikke kuszzzzzzzz XXXXX

  • 28 December 2006 - 13:22

    Krien/Agnesv.Trigt:

    Wat leuk die berichten van jou.Je bent helemaal op je plaats daar!Veel succes en plezier en goede wensen voor 2007.

  • 30 December 2006 - 07:32

    Cindy:

    lieve lieve annie,
    WAUW WAUW jij bent echt goed!!!!!!!!!
    ben apetrots op je ,zoals de meeste mensen natuurlijk.
    echt wat jij allemaal doet is met geen pen te beschrijven krijg kippevel van al je verhalen!!!!!!!dit is dus echt op je lijf geschreven....
    ga je volgen,en hier is alles prima dikke kus van tygo. en van mij een nog dikkere xxxxxxxxx

  • 30 December 2006 - 07:35

    Cindy:

    enne........... HAPPY NEW YEAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! knuffel kus

  • 30 December 2006 - 14:14

    Pap En Mam,:

    Lieve Anneke,
    Wat super om dit weer allemaal te lezen.Dat kerstfeest met de kinderen,wat zullen jullie daar allemaal van genoten hebben.
    Wy zyn echt heel trots met zo'n dochter.
    Maar wy gaan al weer af tellen.

    Veel liefs en kus.

  • 31 December 2006 - 20:45

    Miranda:

    HAPPY NEWYEARRRRRR!!!!!!

    Dikke knuffel van mij en Aad XX

  • 01 Januari 2007 - 10:55

    Jack:

    Dag anneke
    Hoorde van je website ben gaan kijken, een vet gaaf album.groetjes vanuit haarlem en een heel gellukig nieuw jaar toegewenst.



  • 01 Januari 2007 - 16:05

    Fem En Vok:

    Allereerst Gelukkig nieuwjaar voor jou en alle kinderen. We hebben de foto's bekeken en er erg van genoten wat zien de kinderen er leuk uit.Het land is ook mooi denken we aan die paar foto's te zien. Hier gaat alles zijn gangetje er komen twee kleintjes bij, bij Dirk en Louise en bij Frans en Susanne leuk he. We hebben nog steeds geen winter wel veel wind en af en toe buien, schijnt bij jullie meestal de zon? Volgens ons ben je erg gelukkig tussen de kinderen je ziet er zo blij uit, erg leuk. Anneke het ga je goed tot het volgende bericht. Veel liefs van ons.

  • 02 Januari 2007 - 08:05

    Karin:

    Anneke,
    Geweldig het kerstfeest met de kinderen,mooi werk van je,
    Qver 2 weken kom ik jullie werk zelf bekijken,kijk er erg naar uit om je te ontmoeten.
    Trotse moeder van Patrick

  • 02 Januari 2007 - 12:41

    Roon, Deb, Mandy:

    Hey stoere vrouw!

    Lig weer dubbel om je verhaal, erg beeldend! Ik vind het super wat je allemaal voor die mensen doet zeg! Je hebt echt een hartje van goud An! Wens je een mooi, gezond 2007, geniet nog maar daar... alle kleine dingen helpen, maar kan me best voorstellen dat je af en toe door de bomen het bos niet meer ziet... Gelukkig bruis jij van de positiviteit! Succes nog ff, we denken aan je en leven met je mee...Liefs Roon, Deb en Mandy

  • 03 Januari 2007 - 09:41

    Jook:

    Hi An,

    Liefs vanuit een -sinds 2 dagen!- wit Oostenrijk.
    Ik kom hier regelmatig oude bekenden tegen, die ons -helaas?- niet meer willen kennen...(Heb je een eurootje voor me?).

    Je bent goed bezig An!

  • 04 Januari 2007 - 14:23

    Corrie:

    zie je wel dat er engelen bestaan ;-)

  • 05 Januari 2007 - 09:25

    Omar:

    Hi Anneke,
    I've found your blog from the web of COLT.
    It's wonderful to check month after month how COLT is improving and the childreen are growing up, they are so loving ...
    I was there just one year ago when they move from the last location to the present one.
    I thank you for giving them a big hug and much regards from me, i hope you are still in Phnom Penh. Also to Andre and the Local Adventures staff.

    Tai mo, Nimol, Srei ni, Srei Mom,Oudom, Mr. Soang (jeje, funny guy), Chanty.... lovely months there, take advantage of the experience.


    Regards,

    Omar (spanish)

  • 06 Januari 2007 - 14:41

    Bianca:

    An je ben een toppertje !!! Pakketjes zijn onderweg, ik hoop dat ze snel komen (oa met een iets verlate kerstkaart.. ha ha) We gaan aftellen en zien je hopelijk weer snel (of blijf je nog even...????)

    Dikke kus en een stevige knuffel van ons 3.

  • 07 Januari 2007 - 17:48

    Margret En Maarten:

    mooie foto`s an! veel liefs en nog de beste wensen van ons.

  • 08 Januari 2007 - 19:55

    Lieve Annie:

    Hier een berichtje van Gerda Horeca.

    Ik typ dit niet zelf, ik moet nog uitvinden hoe het toetsenbord werkt.

    Lees geregeld je verhalen en ik zou daar wel eens om het hoekje willen kijken. Ik zou je willen bezoeken , maar Snowplanet kan me niet missen. Ik heb dan toch ook wel vele bussen met anti-mug nodig.

    De kerst is goed verlopen, we hebben nokkievol gezeten en met 9 uitzendkrachten moeten werken. Hoera, hoera. Alle supervisors gestressed maar alles ok.

    Bij deze nog de beste wensen voor het nieuwe jaar en een goed gezondheid toegewenst.

    We zullen maar zeggen : tot het volgende berichtje. Dan probeer ik het zelf. Kusjes Gerda.

  • 09 Januari 2007 - 09:21

    Simone S. :

    He Anneke,Happy New Year,jey wat heb je het toch geweldig daar,sorry dat ik nog niks heb laten horen maar SP slokt me helemaal op.....heb nu effe time-out...geweldig kerstfeest heb je weer verzorgd,wat zullen ze blij zijn met je daar....mijn trouw plannen zijn iets veranderd,ga nu in oktober op een echt wit strand trouwen,op mauritius.....nou An ga zo door daar,mail je gauw weer,dikke nieuwjaars kus van Moon.....

  • 09 Januari 2007 - 16:32

    Marco:

    hey Annie....bedankt voor je verjaardagskaart, vond ik erg leuk....en natuurlijk nog een Happy Newyear en veel liefde en gezondheid voor 2007.Dikke kus...Marco B

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anneke

annekevegmond@hotmail.com Postbank: 4519310 t.a.v. J.L. van Egmond Postadres: Local Adventures Camobodia att'n: JL van Egmond 14, street 258 12207, Phnom Penh CAMBODIA

Actief sinds 03 Juli 2006
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 61251

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2006 - 05 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: