Ik wil leven zonder angst - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van anneke egmond - WaarBenJij.nu Ik wil leven zonder angst - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van anneke egmond - WaarBenJij.nu

Ik wil leven zonder angst

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg anneke

06 December 2006 | Cambodja, Phnom-Penh

Ik wil leven zonder angst ik wil zeilen zonder haven ik wil..........
(Brigitte Kaandorp)

Wat zou ik moeten zonder mijn I pod!
Of beter gezegd wat zouden mijn vrienden hier moeten zonder mijn I pod! Wat een uitvinding zeg en wat een plezier wij hier hebben met Najib Amhali en met Hans Teeuwen en Brigit en Herman!! S C H U D D E B U I K E N .... echt tranen over mijn wangen van t lachen pfff dan relativeer je alles weer een beetje he!
Alleen nu is dus het probleem dat het nummer van Brigitte K "Ik wil leven zonder angst" een soort van ons lijf nummer is geworden hier! En nu willen wij em dus heel snel uit ons hoofd leren en dat is heel irritant..... want je zingt de hele dag .......... Ik wil .....

Vandaag 6 december en de sint was zelfs ook in Phnom Penh aangekomen!! Mijn held! Maar afijn... ik moet eerlijk toegeven dat ik vanaf dat ik hier ben ik vaak heel vaak moe ben.... en ook terwijl ik dat dus niet door had, was ik ziekig... maar alles is onderzocht en ik heb vorige week een kuurtje injecties met vitamines en nog wat en na een paar dagen strand moet ik jullie zeggen dat ik me nu bere sterk weer voel... en dat is maar goed ook want alle hens aan dek hier!!

Afgelopen week is de nieuwe manager begonnen bij Colt. Zijn naam is Mr soksay! en hij heeft zijn hart echt op de juiste plaats. Ben vorige week met hem de hele stad doorgekrost op zoek naar schrobbers trekkers wc borstels etc... En hij is denk ik niet gewend om te shoppen met een vrouw hihi want al snel werd ie redelijk vermoeid van mij ... " oh yes we can use this!" oh i like that" "what is this? " oh ik ben dit vergeten en oh ja haar gel voor de jongens 1 keertje doen we dat hahaaha... voor alle meiden een eigen fles shampoo voor dat goddelijke zwarte haar.... Oh naaigaren... hebben ze niet gewoon een setje met 6 kleuren? nee... oh dus alles los.. oke... Oh opstapkrukjes voor de kleinste poppetjes zodat ze niet aan de wasbak hoeven te hangen...
En ik wil een fles bleek en een fles Ajax! "huh you don't know? " iedereen weet toch wat bleekwater en Ajax is... oh nee ik zit in Cambodja hier wordt alles schoongemaakt met eh.... ja eh !!!!ehhmmm ja met NIETS dus Oke op zoek naar schoonmaakmiddel............ En jawel van de bovenste stoffige plank ergens in een hoekje daar hebben we em ... een soort van Ajax maar dan totaal niet te vergelijken natuurlijk. Op een volgeprakte brommer met dus een grote voorraad o.a. een Plumo(en hier niet kinderachtig met nepveren maar gewoon een hele kip eraan) bezems en borstels en dweilen...
Komen we thuis, bij Colt staat de kokkin de haren van de kids te knippen en zijn alle bedden uit de slaaphal getrokken en is iedereen al vast begonnen met boenen.... Heel goed!!

Geloof t of niet maar terwijl ik dus net begonnen was met dit verhaal te schrijven, roept Andre mij! Ja jij bent een vrouw! jij weet alles van baren! HELP de hond ligt te bevallen!!! eeehhhhhh ja dus! en ik weet daar heelllleeemmaall niets vanaf!!!! Maar oke dus toch maar ff kijken he! en de hond wil weglopen van de pup .... dus na veel gehannis en bloed en zo heb ik dat ukkiepukkie snoesie doppie bijna t kaakje gefoceert om maar aan die tepel te krijgen... maar hij drinkt!! Joepie!! En mama ligt nu rustig te wachten op de rest van de kroost!!
Eh geen kindje mee naar huis nemen stiekem maar een puppie hihhihi ...
Dus handen ontsmet en zo en nu dus weer verder met verhaal..

En inmiddels is t aantal opgelopen tot 7!

Volgende week beginnen er 2 ned meiden bij Colt en die gaan een Computer klasje opzetten. En er komt een stelletje uit Amerika en zij geeft les aan geestelijk gehandicaptie kinderen en hij is handig met een boor zaag en spijkers en electriciteit............ dus daar vind ik wel wat voor!!! Voor de rest zijn we druk met engelse les en hygiene. De douches beginnen er nu standaard wat schoner en gebruikter uit te zien dus das mooi!! En ze hebben nu allemaal hun eigen zeepbakje!

Patrick was een paar weken niet bij WHC geweest ivm een tour die hij moest begeleiden maar hij vond dat de kinderen erg vooruit waren gegaan met engels!

De afgelopen paar dagen dat ik op t strand was had ik een gedeelte van de haar eleastiekjes meegenomen voor de meisjes die daar over t strand lopen te bedelen... Hier heb ik veel vriendinnen mee gemaakt! Ook heb ik zwemles gegeven aan een oudere dame en dit gaf natuurlijk enige hillariteit en echt waar ik werd onder water overal betast door de dames............want dat hadden ze nog nooit van dichtbij gezien en gevoeld natuurlijk....

Even terugkomend op vorig verhaal, Soklim het meisje met onstoken tandvlees je weet wel die ik moest gaan leren spoelen.... daar gaat t weer helemaal goed mee. en de jongens met de bultjes daar hebben ze nog wel een beetje last van maar t gaat stukken beter......

En voor de rest weet ik t nu ff niet meer maar ik heb heel veel leuke foto's ........ en als t niet te lang duurt met ze erop zetten dan doe ik er een boel!!


Bye Bye

Ik wil een horloge zonder later

Anneke

  • 06 December 2006 - 16:14

    San@Daan:

    Hoi An,

    Leuke foto's weer hoor!! Enne toppie dat jij nu ervaring hebt met het werpen van puppies, kun je mooi komen helpen in april als je hondennichtje moet bevallen.

    Hier te Velsen-Zuid hele andere situatie : Er is hier nog niets anders dan anders: werken, hond uitlaten, huis verbouwen (je broer heeft de hal wel bijna af, nu een groot gat in de muur in de kamer richting keuken, open keuken dus!), verder regen, storm, regen, storm, etc. Kerstlampjes gaan de kast weer uit.

    Gr
    D+S+K

  • 06 December 2006 - 19:00

    Monique Noordzij:

    Hoi Anneke, Ik had je al zo'n tijd niet gezien en toen kwam ik je zus tegen en ze vertelde dat je in cambodja zat. Ik vind het heel super van je dat je dit avontuur aandurft. Ik wens je heel veel plezier en geluk toe! Heel veel liefs van je oude klasgenoot.

  • 06 December 2006 - 19:58

    Petra:

    Mooie fotoos allemaal weer zeg!! En goed dat je even een paar dagen strand hebt gedaan,want met een opgeladen batterij kan je iedereen weer helpen... dikke knuffel van mij

  • 07 December 2006 - 02:35

    Jane:

    Goedzo annie.. paar dagen strand doet wonderen !
    En zorg inderaad wel ook goed voor jezelf hoor !
    Wil je weer heel huids terug zien !
    En wat een leuke foto's en hihi zwemles ..ook nog !
    En ahh gossie ..die puppie's...
    Bij snowplanet ... YOU KNOW KERST !!! AHHHH als het allemaal maar goed komt zonder jou ..denk ik dan soms wel eens... Maar dat zal wel, want Miranda is er gelukkig ook nog.
    En de mannen natuurlijk hihi
    Maar erg druk druk.. is het( dat weet je wel ), maar wel weer een kick als het allemaal weer lukt natuurlijk!
    En ojaaa je stukje in de krant .. goed he !
    En OJaaa ik ga lekker naar Rhodos... kan niet wachten!

    Nou tref je hopelijk snel weer = op msn !

    Dikke kus en liefs vanuit een regen en storm achtig IJmuiden haha!


  • 07 December 2006 - 03:12

    Miran:

    Hee lievie..
    Wat ben je ook een wereldwijfie,hihi.Je bent van alle markten thuis jij. Ik geniet met volle teugen van je verhalen en je ziet er onwijs goed uit op de foto's. Je straalt! Ann spreek je gauw weer op de chat. En voor nu, retteketet naar beter bed.
    Love U ***

  • 07 December 2006 - 09:16

    Tessa Gooijer:

    Hoi An,
    wat een mooie ervaringen! Ik heb alle verhalen gelezen, maar nog geen reactie achtergelaten en dat werd dus nu wel tijd!
    Ik ben blij dat het goed gaat met je en dat je al zoveel hebt bereikt met "jouw" kids. Heeft je I-pod straks ook kerstliedjes? Kan je die ook oefenen met de kinderen. En om af te sluiten met Birgitte K: het komt allemaal wel weer goed!! Liefs, Tes

  • 11 December 2006 - 13:40

    Cynt:

    hee annie!!
    mijn god zeg probeer je verhaal voor te lezen aan rob,maar krijg het niet me strot uit zonder veel gebibber!ik had al een paar keer eerder gekeken,eindelijk een bericht super!nou idd wat jane al zei bij ons is de kerstkoorts losgeslagen..het is echt niet normaal,zo druk als het is.Het is nu vanaf donderdag tot zondag redden wat er te redden valt!(en soms is dat niet veel hihi)
    En kerst zonder an onze kerstgoeroe.....nee dat kan toch nooit goed gaan!Genoeg over die leuke heuvel!Die foto van het strand ongeloofelijk zo MOOI....geniet er lekker van en vergeet niet om af en toe aan jezelf te denken!!!ik weet dat t erg moeilijk voor jou ismaar denk goed om jezelf!!lieve an ik spreek (naja schrijf)je snel weer!keep on the good work!!ik mis je wel hoor t is toch anders zonder jouw!nou ik ga nu stoppen voordat het een boek word!dikkex x cyn

  • 11 December 2006 - 18:09

    Jeannette:

    Hi An,

    Gelukkig ben je weer een beetje opgeknapt na je vitamines en een paar dagen strand...kan je er weer tegenaan!!! Leuke foto's enne nou ja je hebt nu van dichtbij gezien hoe het gaat he...dat baren bedoel ik!!!XXXXXXXXXXXXXXXX

  • 13 December 2006 - 09:34

    Rene Kohler:

    Hi An
    Ik m'n bontmuts, jij je sampan! Goed dat je deze stap hebt gezet. Ben benieuwd naar al je verhalen. Groeten uit Lapland, René

  • 13 December 2006 - 13:53

    Anja:

    Ha die An,
    Anneke, op de foto van pean nut en I, heb je een ander koppie gekregen, echt met een andere blik in je ogen ... het westerse is er van af. Heerlijk je verhalen, en zoals een juf met special kids betaamt : "Ga zo door, je kan het !" En bij jou zeg ik er dan bij : " En je doet het toch maar !" Veel liefs en een kerstknuf van ons 4. Anja.

  • 13 December 2006 - 15:05

    Ik Zelf Dus!:


    We staan deze week in de LIBELLE met COLT!!!

    Tina de organisatrice in Nederland heeft een interview kunnen geven!

    DUS KOPEN DIE LIBELLE!!!

    Groetjes xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anneke

annekevegmond@hotmail.com Postbank: 4519310 t.a.v. J.L. van Egmond Postadres: Local Adventures Camobodia att'n: JL van Egmond 14, street 258 12207, Phnom Penh CAMBODIA

Actief sinds 03 Juli 2006
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 61255

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2006 - 05 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: