Mijn hart smelt keer op keer op keer...... - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van anneke egmond - WaarBenJij.nu Mijn hart smelt keer op keer op keer...... - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van anneke egmond - WaarBenJij.nu

Mijn hart smelt keer op keer op keer......

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg anneke

09 November 2006 | Cambodja, Phnom-Penh

Ik heb zoveel te vertellen dat ik ff niet weet waar te beginnen....

Begin dus maar gewoon!

Afgelopen zondag hebben met de kids van Colt en WHC een sportdag gehad in het Olympisch Stadion..

Dit had ik verzonnen een paar weken geleden en daar moesten we natuurlijk 't een en ander voor voorbereiden. Nu had ik de mazzel dat we afgelopen week meerdere vrijwilligers tot onze beschikking hadden. En jullie weten dat als er 1 ding is waar ik goed in ben, dat dat is : Andere mensen aan t werk zetten!! Spelletjes verzinnen, scoreborden maken, team's samenstellen, spelregels, tijdsschema, shirtjes, inkopen etc...
We hadden de kids van dit evenement een paar dagen van te voren op de hoogte gesteld zodat ze geknipt en geschoren klaar zouden staan!
En dat stonden ze hoor!
Oh echt smelt, smelt, smelt... 't was dat ik achter in t busje zat toen we uit gingen stappen zodat ik ff een paar keer kon slikken maar... zelfs nu nog als ik dit schrijf kan ik zo een traantje hierom laten....
Hun mooiste blouse, jasje en schone broek! Haren in de gel! en tandjes gepoetst en ogen zo groot als schoteltjes van spanning op wat komen gaat!
Had een stuk gras uitgekozen dat een beetje afgelegen lag zodat moederkloek die ik ben ze goed in de gaten kon houden.
En daar gingen ze hoor de Tigers, Snakes, Elephants en Witches. Koekhap Race, Touwtje springen, Voetballen en Waterflessen handbal.
De kokkin wilde om 10.30 terug gaan om te koken!! maar wij hadden natuurlijk wat anders geregeld!! En als klap op de vuurpijl had mijn goede assistent P een ijsco kar geregeld!
Wat een dag! echt super!!

Willen jullie mij en alle kids (niet alleen deze kids, maar door heel Cambodja)met goederen of financiele donatie? De gegevens staan onder het kopje "profiel"

Oudom is inmiddels uit 't ziekenhuis en gaat goed met hem. Iedereen helpt hem thuis en hij wordt op zijn wenken bedient. Ook door mij!! Weer smelt....

Afgelopen week hebben we veel les kunnen geven o.a. door de hulp van Liesbeth een ned. vrijwilligster. Doordat zij les geeft kan ik regelen en organiseren!!!! Wat goed is voor de voortgang van Colt. Ben bv nu engelse schoolboekjes aan 't copieren zodat ze verder gaan met zelfstandig lezen! En voorlezen. En ben ik een schema aan het opzetten voor de binnenkomende aanvragen van vrijwilligers. Zodat we dit logisch indelen.
Aankomende zaterdag gaan de oudste meisjes naar een "meisjes dingen"info ochtend! Dit wordt georganiseerd door WHC maar de Colt ladies gaan natuurlijk ook!
Verder wil ik nog even melden dat Patrick druk bezig is met de voortgang van WHC en als jullie geintresseerd zijn in het financieel adopteren kijk dan even bij Patrick op zijn site!

Tina Tolner-de Vries is Hoofd Bestuurslid van Colt-Nederland. Deze warme en daadkrachtige vrouw was vorige week hier. Zij heeft o.a. voor een wasmachine gezorgd zodat de kleren eindelijk eens goed schoon worden! Dit stond ik afgelopen zondag bv nog op de hand te doen samen met de jongens!

Ik kom nu net uit de vergadering van Colt en we hebben besloten om een Manager aan te nemen! Samen met hem zal ik o.a. een schema voor de kids op gaan stellen qua; rust, regelmaat en reinheid want hier schort het nog wel eens aan!

Pff serieus he!!

Maar nu kan ik weer ff los hahaha...

Oke ik ging dus naar een moeilijker te bereiken gebied om o.a. daar weeshuisjes te zoeken en te kijken waar ik ze mee kan helpen... Maar eerst moesten we dus een stukkie rijden... Ja en toen we dus stonden te wachten op onze "bus" bleek dit een pick up 4 wheel drive te zijn en al snel was ik er natuurlijk achter waarom!!! Ten eerste zal ik opnoemen wat er op ging: Een olieton gevuld tot zijn nek met vis en wat water! een stuk of 500 eieren, 40 kilo bananen, denk zo een 20 grote dozen met groente. Een ijzeren krat van toch een meter bij een meter met ??? was wel zwaar! daarboven op: 3 mannen en 6 vrouwen waarvan 1 met baby en borstvoeding en 1 zwanger en alllllll hun bagage en in de wagen zaten ze op 2 stoelen ook met z'n 4ren. en wij dus bovenop het bestuurdersgedeelte op 't dak!! en geloof 't of niet maar het lukte om in beweging te komen.
Maar het is nog niet over... De weg... onverhard! kuilen als kraters! en iets wat stoffig kuch kuch!! en maar 8 uurtjes maar ach onderweg wel APEN gezien.

Het Mondulkiri gebergte is echt prachtig! 't gekke dat het daar gewoon koel is en de mensen lopen daar dus ook met mutsen en jassen! En er komen dus maar 2 toeristen per dag binnen... en dat waren wij voor die dag!
Afijn via gids een weeshuisje opgespoord, dit bleek samen te werken met een kerk en wij mochten op zondag ochtend langskomen! Werden we daar toch ontvangen als.. ja weet 't niet maar was heeelll genant want iedereen was aan het zingen en buigen naar ONS!! en natuurlijk kregen we de mooiste plaatsen! 2 stoelen vooraan bij het poduim! Waar dus een soort van gospel bandje stond te spelen die de te horen gebrachte kerstliedjes en hallalouja gebeden begeleide. En probeer dan maar eens je gezicht in een plooi te houden?!!? dat is heel moeilijk!
Helaas konden we niet veel met de kinderen spreken en mochten we ook geen foto's maken. Zagen er wel gezond en gelukkig uit! Ik heb een doos met knuffels, pennen, stiften, kleurplaten, potloden, springtouw etc achtergelaten.

Heb daar ook nog een "eenvoudig" ritje naar de grootste watervallen van Cambodja gemaakt. Zal je de details onthouden maar als ik 't van te voren had geweten had ik denk ik een wat sterkere brommer en een wat grotere chauffeur uitgezocht en had eerst gecontroleerd of ie Engels sprak! Ik dacht alleen maar de heenweg: Oh mijn god, en we moeten ook nog deze weg terug....."
En dan weten jullie dat ik niet zo snel opgeef of bang ben!!
Wel mooie foto's natuurlijk!

Genoeg informatie he!!
Ga weer aan het werk.

Doeeeggg
xxx

  • 09 November 2006 - 10:56

    Patrick:

    Ik ben wel blij dat je zo tot jezelf komt :-)

  • 09 November 2006 - 13:02

    Sandra:

    Yes Yes you make picture of BUSHMANNIE !!
    Cool !

    Ik ga weer gewoon hollands werk doen...... zucht zucht

  • 09 November 2006 - 13:17

    Miranda:

    Woow, wat is dat toch weer heerlijk genieten als ik die foto's zie. Je bent een kanjer!!!

  • 09 November 2006 - 14:42

    San:

    Wat een hartverwarmende acties, verhalen en foto's. Machtig, die foto bij de waterval. Maar vooral machtig mooi wat jullie daar doen!

  • 09 November 2006 - 18:13

    Cees:

    je hebt genoeg te doen. hoop dat het goed gaat met je. groetjes uit ijmuiden.

  • 09 November 2006 - 22:36

    Petra:

    SUPER!!!! Ben zoooooo trots op je!!!! Heerlijk wat je allemaal doet voor de mensen daar!!! je bent helemaal op je plekkie... dikke kus van mij! XX

  • 10 November 2006 - 14:13

    Arjen:

    nou ik laat mis niet zoveel van me horen maar ik denk elkke dag aan je .
    en ik mis tog wel maar jah het is wat jij wilde en ik hoor dat je het hele weeshuis al heb overgenomen en dat vind ik hartstikke goed van je want dat zit in je karakter gr en een dikke zoen neef arjen

  • 10 November 2006 - 14:20

    Corinna:

    An wat ben je toch geweldig.En wat maak je toch veel mee!een hele ndikke zoen van mij en een knuffel maar die krijg je daar denk ik wel van die schatjes!

  • 10 November 2006 - 15:56

    Sonja:

    Wauw super om het zo mee te krijgen met je mooie warme verhalen.
    Ga echt spullen sturen, maar even wachten tot ik gestopt ben met om de haverklap spugen te pas en met name te onpas!!! Ik ga momenteel openbare gelegenheden uit de weg! De gang naar het toilet is vaak net iets te lang.....
    Mijn buik begint al met groeien, het is weer even spannend als de eerste keer! Ik ben geweldig trots op je! Hele dikke warme kus en knuffel van mij!

  • 10 November 2006 - 17:11

    Pap EnMam.:

    Wat zyn wy trots op jou,wy ge nieten er ook van.
    Wand wat een mooi werk,als ik wat jonger was had ik zo naar je toe gekomen om
    te helpen
    Kus van ons.

  • 10 November 2006 - 18:14

    Margret:

    an niet al te enthousiast vertellen want dan komt mama ook nog en met wie moet ze dan op msn?

  • 12 November 2006 - 20:52

    Cora:

    Geweldig je verhalen en geweldig wat je daar allemaal doet! Ben helemaal trots op je!! Ik ben al druk aan het verzamelen voor je. X

  • 13 November 2006 - 01:24

    Nancy:

    wouw! echt super wat je daar allemaal doet, ik sta der ff perplex van..

  • 14 November 2006 - 07:18

    André P:

    Zo kanjer !!!Je doet het wel goed daar he.
    Tegek dat je daar zoveel betekent voor die kleintjes.En volgens mij als ik op die foto's kijk zie je er top uit!
    Hoeveel vocht ben je al kwijt hihihi.
    Ga maar lekker door en probeer er heelveel van te genieten.

  • 16 November 2006 - 18:33

    Bianca:

    Hey !!

    Je staat vandaag in de KRANT !!!!!!! Wel cool hoor !! Ik heb al een heel pakketje verzameld met allemaal lekkere geurtjes, make up, haar elastiekjes en proefmonsters van shampoo tot handcreme. Ga het zaterdag opsturen !
    Ik ben benieuwd of je al iets hebt ontvangen ?! (niet van mij maar van iemand anders, of het dus werkelijk aankomt..)

    We denken aan je, dikke kus van V-broekertjes.


  • 17 November 2006 - 12:25

    San&Daan:

    Hoi Annie,
    Leuk dat je het pakketje is aangekomen. Kunnen jullie de meiden met de kerst lekker optutten. Precies 10 dagen heeft het erover gedaan. Pepernoten zijn voor jezelf. De Sint heeft ook aan jou gedacht.
    Voor Bianca: misschien kun je de krant meesturen naar Annie. kan zehet zelf ook zien.

    Groetjes

  • 17 November 2006 - 18:46

    Jane Tje:

    Annie!!!!
    Mis je soms wel beetje hoor !
    Echt wel.. helemaal als ik wolter hoor !
    Maar bedenk dan hoe jij t daar hebt en wat je allemaal voor moois doet !
    En ben dan weer blij !
    Super om allemaal te lezen en zie t ook helemaal voor me ... annie regelt het wel even hoor.. hihi leuk !!

    Veel geluk !
    Liefs uit een koud en nog steeds hetzelfde IJmuiden!

  • 19 November 2006 - 09:52

    Linda:

    Hee Anneke!

    Wat ben je toch een gezelligerd, een zonnetje op reis!

    Groetjes linda

  • 20 November 2006 - 01:01

    Cynt:

    hey an!!
    ja ik kan nu wel gaan vertellen hoe het hier gaat,maar ja dat valt in het niets bij het gene wat jij doet!!!ik ben mega trots op je an....
    mijn hart smelt ook echt als ik je verhaal lees en fotos zie!!soms lig ik ook echt in een deuk....bv die foto bij"annie komt tot zichzelf" steek je echt met kop en schouders boven iedereen uit!!!you big lady hihihi!maar schrale troost op de foto bij de waterval lijk je wel een ukkie!an ik volg je ,en laat snel weer wat van me horen!YOU GO GIRL!!!!!dikke knuffel cynt

  • 22 November 2006 - 20:24

    Jokiedokie:

    You my big friend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anneke

annekevegmond@hotmail.com Postbank: 4519310 t.a.v. J.L. van Egmond Postadres: Local Adventures Camobodia att'n: JL van Egmond 14, street 258 12207, Phnom Penh CAMBODIA

Actief sinds 03 Juli 2006
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 61252

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2006 - 05 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: