Als je constant druk in de weer bent!!! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van anneke egmond - WaarBenJij.nu Als je constant druk in de weer bent!!! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van anneke egmond - WaarBenJij.nu

Als je constant druk in de weer bent!!!

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg anneke

25 Oktober 2006 | Cambodja, Phnom-Penh

Hier even een snelle update want ik ben dus eigenlijk alleen maar druk druk druk.....

Vandaag is het woensdag en ben net terug van een paar dagen strand... was wel even nodig ook want mijn keel en neus gingen erg gebukt onder de smok en stof van de stad...

Afijn ben niet meer bij t ziekenhuis geweest want we zijn bang dat het misschien alleen maar negatief uitpakt als ik daar zo blijf vragen.. Hij heeft gisteren een bloed transfusie gehad en niemand van ons kan er achter komen waarom eigenlijk... dus dat geeft wel wat frustraties natuurlijk.

Heb net een heel pakket gemaakt met kleurpotloden kleurplaten en knuffels want morgen gaan we naar Mondulkiri
dat is in het oosten van Cambodja en zeg maar iets wat moeilijker bereikbaar (zal wel weer wat worden vrees ik...) ben al voorbereid dat je heel erg vies wordt tijdens de rit..... maar daar hoop ik in ieder geval wat weeshuisjes en scholen te bezoeken waar ik dan wat spullen achter kan laten...

Moet nog wel natuurlijk even wat kwijt...

Patrick en ik gingen dus van de week ff een dagje een brommer huren om "de omgeving" te verkennen en langs de watervallen te gaan.....
En ik kan je dit vertellen: Ken je Bob en Annie de Rooij! je weet wel dat hele charmante stel van de TV.... Ze waren hier!! ik zweer t je!
Of waren wij dat gewoon....


De watervallen waren maar 15 km rijden en de weg was goed. Dus zo gezegd zo gedaan... Echt super prachtig de natuur, overal waar je kijkt kan je foto's van maken.
De afslag hadden we ook in 1 keer goed en deze weg was dan wel niet geasfalteerd maar wel egaal en allmaal gelijke grote kiezels dus dit is echt een plus punt hier...En helemaal niemand anders op die weg, we begonnen ons al af te vragen of we wel goed zaten maar gelukkig zagen we in de verte 4 mensen staan naast grote off the road motoren en die lijken helemaal groter als je zelf op zo een knullig brommertje zit!
Maar goed gemutst dat ik ben wil ik altijd iedereen gedag zeggen en dus ook hun, maar ze gaven ons geen blik!!
Dus toen we daar voorbij reden begonnen we ons wel te realiseren hoe dat er dan uit zou zien wij 2tjes zo met een mandje met boodschappen voorop broem broem...
Watervallen waren wel oke, ook wel gelachen met een gezamelijke groepsfoto ... was natuurlijk hilarisch voor hun om mij te zien klauteren naar t midden van de waterval zonder en in te vallen...
Terugweg ging iets minder soepel...
1. Ik wilde graag ook zo charmant gaan leren zitten op de brommer als die poppetjes hier...
2. Patrick was te veel gefocused op enigste grote kei op de gehele 8 km lange weg....
3. Een boze regenwolk bleef ons achtervolgen...

Oke het is geen goed plan voor mij om dit te proberen, hoe hard Pat ook probeerde ons ijzeren pony onder controle te houden. In slow motion zag ik hem zijn strijd met het ijzer leveren om vervolgens midden op t parkeer terein waar we natuurlijk al een atractie waren beduusd onder de brommer terecht te komen! En ik? Kon niets meer doen want was te druk bezig met een slappe lach!

Echt het is waar! je hebt ook wel eens in de auto dat als je teveel focust op 1 punt dat je daar naar toe getrokken wordt dat je juist daarop stuit... Zo wij dus ook! Ongelovelijk! Bobbeltje! Steentje!

En tijdens onze rit kregen we natuurlijk de diverse regenbuien op ons kop! T was eigenlijk elke keer dezelfde maar omdat we onderweg meerdere malen moesten stoppen haalde die ons gewoon elke keer in. En ff schuilen is er hier niet bij he! Geen goed plan namelijk om een paar meter t oerwoud in te lopen... Had er nog wel bijgekund: landmijntje....
Pfff snel uitrusten op t strand... En s avonds nog de slappe lach hebben en dus de volgende dag spierpijn in mijn buik.

Morgen dus weer op pad! Aankomende week zal ik slecht bereikbaar zijn. De gebieden die we gaan bezoeken liggen ver weg van de bewoonde wereld...De mensen willen dat je hun kinderen meeneemt naar Phnom Penh omdat ze hopen op een betere toekomst voor ze......En dat zou ik ze ook graag willen geven maar ja..........

Ik ga me er in ieder geval weer voor inzetten.

Gaan jullie maar vast inzamelen! Kleur en potloden, pennen, oude linialen, oude gummen, passers, etui's, ondergoed, haarstrikjes, haarelastiekjes, blink blink meisjes spiegeltjes, borsteltjes, nagelknippers. Oude knuffels.
Gooi je oude make up tas maar leeg want je gebruikt toch nooooiiiit meer... en hier wil je niet weten hoe blij ze er mee zijn. Parfum testers. Speelgoedauto's, Voorlees boekjes met alleen plaatjes!! Wij verzinnen de verhalen wel...

Heel veel liefs, en tot volgende week
xxx

  • 26 Oktober 2006 - 11:53

    Jeannette:

    Hoi Lieve An, wat een verhalen en te gekke foto's.Leuk al die meiden met make-up op. Echt een feest!!!!!!!!Wist niet dat je zo leuk kon schrijven.......wacht dus op je volgende verhaal(heb er nu 2 tegelijk gelezen, tijdens werktijd, anders zou ik niet weten wanneer!!!!!!!!!!)
    Liefs en dikke kus,

    Jeannette

  • 26 Oktober 2006 - 19:55

    Bianca:

    Wat ben je toch een dapper en stoer wijf !!!
    Echt geweldig, goed dat je ook aan jezelf denkt. Even relaxen hoort ook bij deze reis schatje.
    Met alle liefde wil ik iets opsturen maar naar welk adres ????
    Ik vind het een mooie vergelijking hoor Bob en Annie, is zie het echt voor me. (SMILE) An doe voorzichtig de komende dagen want aanstaand strandseizoen wil ik je wel op onze vlonder terug zien !! Dikke kus, wederom van ons 3.

  • 27 Oktober 2006 - 09:23

    Mieke (trommel):

    Hoi Anneke,

    Goh meid, eerst de tranen uit m'n ogen van het lachen.Je ziet het echt voor je.Leuk om je zo te volgen.
    Wij trommelen er nog steeds lustig op los. We leren veel.
    Ik kijk weer uit naar je volgende bericht. Groetjes Mieke

  • 27 Oktober 2006 - 12:38

    San&Daan:

    joepie !! dikke pret samen dus. Inzameling is begonne!!!!!!!!!!
    groetjes van ons 3

  • 27 Oktober 2006 - 19:05

    Cees:

    waar %$^&*( blijven de berichtjes die ik plaats *(&$%#

  • 27 Oktober 2006 - 20:02

    Cora:

    Hoi wijfie,

    Wat super om te horen wat je allemaal doet!!! Nou inzamelen geen probleem hoor. Knuffels genoeg hier en potloden, pennen etc. ik ga ze verzamelen. Laat je een keer een adres achter waar het naar toe kan?

    Liefs Cora

  • 29 Oktober 2006 - 12:46

    Cees:

    heb een doos met knuffels en leesboeken ingeleverd.wees voorzichtig met de knuffels, kan ze na 20 jaar moeilijk missen.groetjes cees

  • 29 Oktober 2006 - 14:56

    San&Daan:

    INKOPEN GEDAAN! pakket ga ik komende week versturen. Kan dit naar het door jou geleverde adres van het reisbureau ??

  • 29 Oktober 2006 - 20:56

    Corinna:

    Wat ben je toch een doorzetter he .en je bent alweer aan het regelen hoe kan dat ook anders , zoals ik je ken. hele dikke zoen van Corien

  • 31 Oktober 2006 - 15:23

    Pap En Mam:

    Lieve Anneke weer een mooi verhaal en foto"s.
    Wat ik begryp ben je nu naar hele kleine dorpjes.
    Daar komt volgens my ook heel veel mooi niews van daan. We wachten met spanning.
    Veel liefs.

  • 01 November 2006 - 10:56

    Bep Tol:

    Lieve Anneke,zit nu by je ouders koffie te drinken.en foto"s te kyken Ik vind dat je heel mooi werk doet.Veel liefs en tot ziens.

  • 02 November 2006 - 10:42

    Ro En Deb:

    We volgen je, helemaal geweldig die verhalen. Die moet je bewaren en uitgeven.... succes verzekerd! Make up tasje al leeggesmeten ...en nu? xxx RO en Deb

  • 03 November 2006 - 07:23

    ANNEKE:

    Mijn postadres hier is:

    Local Adventures Cambodia
    14, street 258
    12207, Phnom Penh
    CAMBODIA

  • 05 November 2006 - 16:23

    Daniel En Josien:

    Hallo tante!
    Zo heb Daniel ook even je site laten zien en wij vinden het hartstikke leuk dat je het zo naar je zin hebt!
    Heb van de week geprobeerd om je te bellen, maar dat is niet gelukt, zal het snel nog een keertje proberen!
    Groetjes Daniel en Josien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anneke

annekevegmond@hotmail.com Postbank: 4519310 t.a.v. J.L. van Egmond Postadres: Local Adventures Camobodia att'n: JL van Egmond 14, street 258 12207, Phnom Penh CAMBODIA

Actief sinds 03 Juli 2006
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 61249

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2006 - 05 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: