HAPPY ANNIKA - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van anneke egmond - WaarBenJij.nu HAPPY ANNIKA - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van anneke egmond - WaarBenJij.nu

HAPPY ANNIKA

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg anneke

18 Oktober 2006 | Cambodja, Phnom-Penh

Ja Happy...Happy Pizza, Happy TukTuk, Happy Store, Happy Guesthouse, Happy Bakkery...

Men vind 't woord Happy leuk om te gebruiken en dat is natuurlijk ook niet zo gek als je even stil staat bij wat voor gruwelen hier zijn gebeurd.......
Niet dat dat ergens anders niet gebeurd alleen is 't hier zo lullig omdat er of bv heel veel geld ergens is en wordt ingepompt om op te knappen of er is niets maar dan ook helemaal niets....
En als je dan fiets taxi bent dan is het dus heel normaal dat dit ook je bed en dus huis is, als je er ff een zeiltje overtrekt.

Maar afijn ik ben Happy!

Afgelopen anderhalve week lekker bezig geweest bij COLT en WHC. Maandag en dinsdag had ik nog lichtelijk wat last van chronische vermoeidheid maar gaande weg is dat verdwenen. T hielp denk ik ook wel dat ik niet meer neurotisch tot 02.30 bleef liggen lezen in mijn nieuwe boeken....

Maar natuurlijk waren mijn slapeloze nachten ook door t grote vraagteken in mijn hoofd ?????? les geven oke! hoe? wat? en waar begin ik... en als je daar al een paar dagen over loopt te bakkelijen met jezelf jeeigen ik, dan moet je maar gewoon gaan beginnen.

(Beginnen begint dus met 't alleen vertrekken naar en aankomen bij COLT... dit ligt zo een beetje een klein half uurtje fietsen kris kras door Phnom Penh.. Dan denk je dat je er bent maar nee hoor er volgt namelijk nog een stukje MBT route (mountainbike trail) want waarom zou ik anders die mooie mountainbike hebben... Bobbels, kuilen, waterplassen, grofvuil en tegenverkeer en jawel publiek....
Ik ben gearriveerd nu nog ff een half uurtje uitzweten en dan lekker beginnen.)

SnowPlanet button's kwamen echt super van pas want hoe moest ik anders al die namen gaan onthouden.. En de kids voelen zich heel wat met dat ding opgespeld.
Wel grappig trouwens dat toen ik aankwam er iemand gehaast naar de keuken liep om die pontifikaal op slot te gooien.... mmm wat wordt daar verborgen...
Bingo slaat altijd aan! en dit is gelijk een goede oefening voor het luisteren naar cijfers. Als prijs had ik allemaal kleurplaat pakketten samengesteld.

Wil graag dat ze wat meer engels gaan durven spreken dus we doen bv: 1 beeld bv een timmerman uit en de klas moet dan raden wat hij is. Of de eerste fluistert een engels woord in de volgende zijn oor etc etc en lache dan natuurlijk wat er dan van over is gebleven.
Maar waar hun bloed echt sneller van ging kloppen was toen we team's maakten en dat ze bv 10 engelse woorden moesten zoeken binnen een minuut met als eerste letter de P.
Mijn voice recorder is 't trouwens ook helemaal, die arme schatten deden zo hard hun best op een liedje wat ik dan opnam. Achteraf bleek dus dat dit t ABC was. Alleen ik had 't er even niet uitgehaald.

Maar zoals jullie op de foto's kunnen zien zijn we ook aan t nagellakken geslagen... Joepie de Poepie!!! oh kan je je voorstellen hoe super dit is voor die meiden... helemaal uitgelaten en zenuwachtig!
Maar ik ben streng!! eerst handen en nagels schoonborstelen! en aangezien ze hier dus niet mijn geliefde nagelborsteltjes hebben, heb ik hele goedkope schoenenpoets borstels als alternatief gevonden. Handje op een schoon zacht handdoekje en starten maar.

Yes i want green yes and red! I like! Oh Lady hihi...

Ogenschaduw en mascara vinden alle meisjes natuurlijk super! en gekleurde elastiekjes zijn ook HOT! En hoe verzin je 't.. ze proberen hun haar op een een of andere manier op te steken! mmm waar heb ik dat meer gezien hihi nee echt ze proberen je met alles na te doen...


Patrick moest al een keer de hele boel ontluizen en toen ik zondag bij COLT was, vond ik van 1 meisje haar haar vies en wilde ik dat zij dat ging wassen... uiteindelijk stond ik haar haar te wassen en dat liep natuurlijk uit op een haren-was-marathon... gelukkig was ik met Betty een zwitsers meisje die mij een handje kwam helpen..

Maandag is Oudom van COLT uit een boom gevallen en zijn been gebroken! Hij is toen die avond geopereerd in het gratis kinderziekenhuis. En waarschijnlijk moet hij daar nog wel een maand blijven.
Nu moet ik jullie vertellen dat gaat niet zoals in nederland. Ten eerste geen Ambulance dus dat kind is eerst naar een prive kliniek vervoert in een auto en daar zijn foto's gemaakt van zijn been... ja gebroken en rot ook!
Oke toen naar "kids ziekenhuis. Hier gaat het dus niet zo dat je met laat ik zeggen 6 op zaal ligt (meer niet!) nu zijn bednummer is 26! en er liggen er nog meer in de kamer/zaal!

Er wordt geen lekker ontbijtje gebracht s'morgens... helemaal geen eten en geen drinken en niemand om te helpen als ie bv naar de wc moet of zo... nee dit moet de familie zelf verzorgen. Wij dus! oke we hebben alles geregeld en ik dacht ff gezellie langs te gaan met een cadeautje.. een radio met een head setje, pakje kauwgom en fles Fanta.
Kwam er dus niet in!@#$!$#!!!!! volgens Patrick moest ik een scene maken en janken... oke nu dat heb ik gedaan.. al mijn tranen eruit gejankt, ken hier toch niemand.. afijn binnen een mum natuurlijk een hele groep om me heen verzameld... ik had me dan ook best wel in t zicht opgesteld. In t midden voor de entree...
Afijn zelfs de ziekenhuis directeur kwam even kijken.
Moest vandaag terug komen tussen 2 en 5. Gedaan en nee hoor mag er nog niet in.Een uur lang vriendelijk tegen iedereen geknikt en geglimlacht. Wel duitse arts gesproken en die zegt mij dat ik volg week woensdag bij hoofd entree moet staan en misschien neemt hij me dan mee naar binnen. En toen moest ik heel snel naar buiten...

Na anderhalve week voel ik me eigenlijk best thuis en ben ik al met veel dingen in de weer. En heb het idee dat ik hier al veel langer ben.
Sorry voor het lange verslag maar als ik eenmaal achter dit ding zit kan ik niet meer stoppen hihi

oh ja en dan als laatste!!
Toen ik vorige week maandag dus ff de tijd voor mezelf had en die prachtige heren tegen kwam die op de eerste foto staan, en ik even met ze had gesproken. Zag ik ze tot mijn verbazing en ook tot die van hun toen ik op mijn fietst langs hun scheurde! en mijn reactie was HE HELLO! en ik natuurlijk druk zwaaien... en toen gaf hij mij dezelfde reactie !!!!! dus ook HE! en zwaaien haiahhahaah maar dat doen monnikken helemaal niet en dat realiseerde hij zich ook een moment te laat hihihihi oh shit zal die wel gedacht hebben.....

mmm misschien moet je erbij geweest zijn!

Kus voor allemaal en iedereen

Happy Annika

  • 18 Oktober 2006 - 11:54

    Sandra Mooij:

    Hoi An
    Ik zie dat je heel wat mee maakt, gelukkig heb je het daar heel erg naar je zin. Het is natuurlijk een hele verandering.We blijven op de hoogte.Heel veel plezier.
    Groetjes uit IJmuiden

  • 18 Oktober 2006 - 12:22

    Pap EnMam:

    Lieve Anneke
    Weer mooie berichten en foto"s
    De voldoening straald van je gezicht af,ook van de kinderen.
    Dit was echt wat je wilde,ga zo door.
    Veel liefs van ons.

  • 18 Oktober 2006 - 13:03

    Marc:

    Hoi An,wat maak je leuke dingen mee. Geniet en straal. Gr uit het een koud en nat holland.

  • 18 Oktober 2006 - 13:18

    Bianca:

    HI !!!!

    Wow wat een info, bij het lezen van je bericht krijg ik een stukje van jouw gevoel redelijk mee !!! Een grote chaos met veel avontuur en heel veel voldoening. You go GIRL.
    Vlekjes (veel liefs en kusjes) van ons 3.

  • 18 Oktober 2006 - 17:04

    Daan@San:

    Joooo Annie..... pfff wat duurde het lang dat je nieuwe berichtje kwam. je foto's zijn echt fantastisch!!!
    Misschien wil je nog wat van die meisjes-op-tut-dingen en kunnen we wat opsturen naar je. Weten we gelijk hoe of wat je wel of niet ontvangt.

    Mail ff naar Daan zijn e-mail adres als je dit wilt uitproberen gaan wij (ik) ff shoppe !

    GROET van ons 3!!

  • 18 Oktober 2006 - 18:22

    Cora:

    Hoi Anneke,
    Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt en die kinderen ook trouwens! Leuk om je zo te kunnen volgen. Heel veel plezier daar! Dikke X Cora

  • 18 Oktober 2006 - 18:54

    Cees:

    goed om te zien dat er geen moment dat je niets te doen heb, happy annika.hoop dat je naar je zin hebt groetjes uit ijmuiden

  • 18 Oktober 2006 - 19:29

    Jokiedokie:

    Veeeeerrry nijs piktjurs lady!!

  • 18 Oktober 2006 - 19:32

    Don En Loor:

    Hoezo sorry voor het lange verslag! Het kan ons hier in Nederland niet lang genoeg zijn hoor!!!!! HOE tof dat je nu al echt met mooie dingen bezig bent. Geniet ervan, want het klinkt allemaal heel byzonder....
    Dikke knuffels

  • 18 Oktober 2006 - 19:46

    Corinna:

    Fantastisch An.Wat kun je leuk schrijven en mooie fotos maken.Dikke zoen van Corien

  • 18 Oktober 2006 - 20:51

    Petra:

    Geweldig!!!!! Tranen in mijn ogen...Heel gaaf allemaal, en super die fotoos. Je bent goed gezig!! Love You!!!

  • 18 Oktober 2006 - 21:42

    Pieter Overgaag:

    Hey An,
    Super wat je daar allemaal
    gaaf die fotos geniet er zelf ook een beetje van echt chill.
    Groetjes en go with the flow

  • 19 Oktober 2006 - 01:22

    Miranda:

    en voor paps en mams ook een hele dikke knuf, voor deze geweldige meid waarvan ik een van haar vriendin mag zijn.
    Veel liefs xxx

  • 19 Oktober 2006 - 10:01

    Annemarie(djembè):

    Hoi Anneke
    Jeuj de meu zeg ,wat een verhaal,schitterend!Ben blij voor je hoor,dat je het zo naar je zin hebt.Wat een uitvinding he ,dat internet.Kunnen we mooi meegenieten met je.Ik denk dat de mensen daar heel blij met jou mogen zijn.En aan de foto`s te zien ,zijn ze dat ook.Geniet ervan hoor .Hier in Nederland word het steeds kouder brrrr.Op djembè les gaan we een stapje verder ,het word nu echt lastig,haha.Ondanks dat we blij voor je zijn ,missen we je ook hoor.Nou ,blijf vooral je mooie verhalen en foto`s sturen en toy toy toy groetjes Annemarie

  • 19 Oktober 2006 - 10:05

    Wim Van Coby:

    Hoi Anneke eindelijk (dank zij de inspanning van je moeder) is het mij gelukt jouw site op m' PC te krijgen.
    Wat ik op die site lees en zie verbaast mij en.... vindt ik mooi.
    Dat ik dit schrijf vindt zijn oorzaak in het feit dat het Coby niet lukte de site te vinden en nu loopt ze al een paar dagen tussen de olifanten en zo in het noorden van Zuid Afrika en blijft daar een maand.
    Nou Anneke ik (wij) wensen je heel veel succes met je fantastische werk en zullen je site blijven volgen.
    Wim

  • 19 Oktober 2006 - 13:38

    Anneke En Patrick:

    He! Daar zijn we ff hahahaha....

    Weer bij elkaar gelukkig.... Wat sturen jullie allemaal lieve berichtjes zeg! Echt hart verwarmend!!
    Ik zal van de week ff mijn postadres doorgeven voor Make up, Bingo, Twister en zo

    Dikke kus en heel veel liefs van ons XXX

    P.S we gaan nu ff biertje drinken....

  • 19 Oktober 2006 - 13:58

    Jokiedokie:

    Remember: in Pnom Penh niet afdingen op biertjes...(misschien wel een gefrituurd krekeltje als snack..?)

  • 19 Oktober 2006 - 17:14

    MarcoBramaatje:

    hey Annie, de foto's zeggen alles..je hebt het daar naar je zin.Go for it. X Marco

  • 19 Oktober 2006 - 19:04

    André:

    hihi Anneke
    Top dat het lekker met je gaat daar en dat je zoveel daar kan betekenen voor de kinderen.
    Leuke foto's.

  • 19 Oktober 2006 - 20:13

    San:

    Fantastisch hoe je het doet, en wat boffen de kids met je! En...wanneer gaan we je boek uitgeven? Tof van je, alles wat je doet!Take care en vooral enjoy! Dikke X

  • 21 Oktober 2006 - 00:26

    Cyn:

    hey kanjer
    nou met mijn mond open lees en kijk ik je verslag...
    echt heel indrukwekkend,t'is niet voor te stellen joh,maar als ik dat zie begint er wel iets te kriebelen hoor.....
    ik ben supertrots op je!!
    die an die flikt dat toch ff mooi,denk ik dan....
    nou ik volg je op de voet!
    is everybody happy....
    mooi toch die instelling kennen wij nog een hoop van leren..
    lieve an ik zeg be happy,dont worry!!!!
    tot schrijfs dikke x en knuf cynt

  • 21 Oktober 2006 - 11:40

    Moon:

    Hey buurvrouw zo te zien doe je het goed daar, je straalt het wel uit.Ik hoop dat je het naar je zin hebt,veel plezier en ga zo door..Groetjes Rienus en moon Koningsplein 38..

  • 21 Oktober 2006 - 17:31

    Margret:

    goed zo!!!!!!
    mooie foto's
    kusje van mij.

  • 22 Oktober 2006 - 13:40

    Jane:

    Heyy kanjer !

    Wat gigantisch leuk om te lezen weer ....
    Je maakt wat mee he .. en wat een leuke foto's !
    Blijf stralen ... en hun stralen mee !!
    Je doet het super !
    Wist ik wel !
    Dikke kus !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anneke

annekevegmond@hotmail.com Postbank: 4519310 t.a.v. J.L. van Egmond Postadres: Local Adventures Camobodia att'n: JL van Egmond 14, street 258 12207, Phnom Penh CAMBODIA

Actief sinds 03 Juli 2006
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 61247

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2006 - 05 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: