Stoer is: Op de fiets kriskras door Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van anneke egmond - WaarBenJij.nu Stoer is: Op de fiets kriskras door Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van anneke egmond - WaarBenJij.nu

Stoer is: Op de fiets kriskras door Phnom Penh

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg anneke

08 Oktober 2006 | Cambodja, Phnom-Penh

Zo ten eerste: Ik ben op ieder vliegveld binnen gelaten en ik mocht ook weer weg .. ppfff ZG (zeer goed)
Ze vonden mijn "nieuwe paspoort wel heel mooi" ook ZG
Heb alle aansluitingen gehaald! HG (heel goed)
En mijn bagage heeft mij keurig gevolgd...
Werd idd opgehaald op Phnom Penh airport.. ZRG (zeer rust gevend)
Zullen die good luck spulletjes dan toch helpen?

..............
Een paar reminders voor mezelf en jullie van vorige reizen:
De Aziatische dames zijn zeer! en lees echt ZEER fijn, klein, charmant, mooi en attent! En wat voel ik me toch een Olifant naast deze poppetjes! NG (niet goed) voor mijn zelf vertrouwen maar ja.....
En Cambodia is heet heel heet. De druppels lopen constant weer uit alle porieen waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden!!! Mijn kleding is ook weer standaard doorweekt en bv het plastic stoeltje waar ik nu inmiddels al weer een uur op zit is daar ook niet bevordelijk voor....
En insecten.. je weet wel MUGGEN, steekvliegen etc etc niet fijn op je toch al klamme vieze huid!
Maar geen gezeur ik wilde Cambodia en ik zal 't krijgen ook!
Zeer positieven punten tot nu toe?
Ik had 3 stoelen voor mijn grote reis haha heerlijk en dus ook 3 dekens en 3 kussens en jawel prive videoscherm heerlijk al die luxe.
Mijn kamer hier! groot bed, een badkamer zowaar met echte wc (moet nog ff wcpapier scoren) en een douche! wel op middel hoogte maar ja je kan niet alles hebben! en ik heb een grote fan! onmisbaar hier.
En een ander groot + punt: Patrick! vanaf moment 1 lache gieren brullen!! We zijn een soort Cambodjaanse "Geer en Gor" haha. Ongelovelijk hoe snel je met iemand op 1 lijn kan zitten! Hij doet hier echt verschrikkelijk goed werk en heeft al een hele boel projectjes lopen! Niets dan lof naar hem! Maar daarnaast kan ik dus schuddebuiken met em...
Of hij om mij? Hoe ik op mijn fiets en van mijn fiets afstap schijnt hij lachwekkend te vinden. De mensen hier trouwens ook! Hoe t me elke keer weer lukt om een opvallende entree te maken door tegen iets aan te lopen (oeps) iets om te gooien (sorry) gewoon te slopen.... informatie borden vallen spontaan naar beneden...
En natuurlijk mijn Taal knobbel! ja hmmm I enderstend ... jes jes
O ja en natuurlijk niet te vergeten: Een vette vette muggenbult of iets op mijn rechter oog lid ! charming....

Afijn je zou bijna denken dat ik met dit alles mijn 2 dagen vul! niets is minder waar want ik heb eigenlijk nog geen minuut stil gezeten. Gisteren bij 3 weeshuisjes langs geweest en vanmorgen waren we alweer om half negen bij Colt voor "de was".

Morgen ga ik daar weer naar toe en van de week vertel ik jullie daar natuurlijk alles over maar ik moest even een soort van sfeer impressie geven.....

Dikke kus en tot schrijfs

Anneke Avontuur
xxx

  • 08 Oktober 2006 - 10:24

    Patrick:

    Het was rustig in Phnom Penh, totdat jij kwam... :-)

  • 08 Oktober 2006 - 12:32

    Joke Mooy:

    Het ziet er allemaal geweldig uit anneke en het klinkt ook goed op de muggen na ik wens je veel liefde licht en kracht op dit avontuur en ga zeker alles van je lezen

  • 08 Oktober 2006 - 14:37

    Nanneke:

    Ik weet wel waarom Pat en jij het zo goed en leuk hebben met elkaar;jullie zijn beide kanjers met humor!!!!kus 2×

  • 08 Oktober 2006 - 14:44

    Corinna:

    Hoi an net uit mijn werk en gelijk lezen .Nou je past er helemaal tussen hoor .Geweldig voor je, Corinna kus

  • 08 Oktober 2006 - 14:44

    Corinna:

    Hoi an net uit mijn werk en gelijk lezen .Nou je past er helemaal tussen hoor .Geweldig voor je, Corinna kus

  • 08 Oktober 2006 - 15:43

    Dennis:

    nou ff gelezen,blij dat je het na je zin hebt.leuke fototjes gr kuzzz dennis & marielle

  • 08 Oktober 2006 - 16:07

    Loortje:

    Ha die AN!!

    Nu al zoveel te vertellen en leuke foto's met die mooie kinderen! Cool man,ik krijg HIER zelfs al kriebels in mijn buik. Leuk dat het gezellig is met Patrick, al was ik niet bang dat je geen maatje zou krijgen.... Een hele dikke kus van Don en Loor

  • 08 Oktober 2006 - 17:42

    Petra:

    Supergaaf!!!!! Je gaat het helemaal naar je zin hebben daar!! Dikke knuffel

  • 08 Oktober 2006 - 19:15

    Jeannette:

    Hoi An,

    Te gek je verhaal, zou heeeel graag even bij je langs gaan om te zien hoe je het hebt!!!!De foto's spreken voor zich! Leuk dat je iemand heb met wie je kan lachen.............
    Nou nog heel veel lach-momenten!!!
    Dikke kus

  • 08 Oktober 2006 - 19:26

    Pap En Mam.:

    Top An wat wy er van horen en zien
    Dit is wat je wilde
    mooie foto's.
    Je vader heeft ineens interesse voor de computer.
    Geweldig voor je dikke kus
    van ons.'

  • 08 Oktober 2006 - 20:06

    Josien:

    Dag liefste tante van me!

    Hierbij dan toch maar een berichtje van mij...

    Ik vind het best wel vreemd en besef nog steeds niet dat je zoveel kilometers bij me vandaan bent.
    Ik word nu dus niet meer 's ochtends vroeg wakker gebeld met een gezellig telefoongesprek over niets, en kan ook niet lekker een dagje met je doorbrengen. Ik zal het missen..

    Heel veel plezier en gebruik je liefde daar goed, en vergeet niet je eigen advies; bewaar ook wat voor jezelf (en uiteraard voor je allerliefste nichtje!)

    Hele dikke knuffel en een kus, je knuffeloppasser

  • 08 Oktober 2006 - 20:40

    Jane:

    Ohwww wat leuk om te lezen !!
    Haha heb me suf gelachen, want zoals je weet heb ik een rijke fantasie en zie alles voor me hihi !

    Ben blij dat je het meteen al zo fijn hebt.. en weet zeker die kindertjes zijn super blij met jou !!
    Wat een leuke foto's ook !!
    Helemaal goed, en inderdaad de good luck spulletjes hebben geholpen ... Maar dat heb je dan ook wel verdiend toch .... hihi !!
    ( nou nog een good luck poppetjes voor de muggen ) hihi

    Kijk uit naar je volgende berichtje!!

    Dikke kus !!

  • 08 Oktober 2006 - 21:15

    Will Geerling:

    An..het was de bedoeling dat de mensen er daar op vooruit gaan..en nou ga jij van alles slopen daar.. :-)
    Nou ja..het zal wel goed komen. Doe de groeten aan de muggen (en laat ze daar) Oh ja..kun je nog een beetje redelijk eten daar bij de plaatselijke Tony/Martijn ??

  • 09 Oktober 2006 - 06:33

    André:

    Hoi Anneke
    Top voor je dat je het nu al naar je zin hebt"SLOPER"hihi.
    Niet boven op gaan zitten he op die kleine mannetjes hihi anders sloop je hun ook.MAMA SAN hihi.Ga zo door met het werk en gij zult geestelijk belond worden.
    Wijze les van BOEDA.

  • 09 Oktober 2006 - 07:50

    C.van Der Vlis:

    fijn dat je goed aangekomen bent.

  • 09 Oktober 2006 - 07:52

    Karin:

    Hoi Anneke,
    Leuk om te horen dat je het zo goed kan vinden met Patrick.
    Blijven jullie maar lekker veel lachen.
    Ik ben de moeder van Patrick.

  • 09 Oktober 2006 - 08:54

    Coby Vd Tuuk:

    Hoi Anneke
    Je bericht gelezen en vindt het fantastisch wat je daar allemaal gaat doen. Ik hoop dat je daar kunt gaan doen wat jou zo bezielt.Ik wens je mede namens Willem een fantastische tijd toe.

  • 09 Oktober 2006 - 10:17

    Sonnie:

    Jeeeee, wat heerlijk om van je te horen en het is maar goed dat alleen jij daar bent en niet ik ook want dan houden ze helemaal geen spullen meer heel!!!! We zouden wel een leuke kermis atractie zijn; "de twee NL reuzen". Mis je wel al heeeel erg, maar nu ik je berichtjes heb gelezen gaat het al een stuk beter. Jij zit daar goed en die liefde van je kunnen ze daar vast heel goed gebruiken!
    Dikke smak!

  • 09 Oktober 2006 - 11:23

    Jeroentjuhhh:

    heejjj
    annie je leeft gelukig nog veel plezier en geluk daarzo xxx jeroentjuhhh

  • 10 Oktober 2006 - 07:01

    Martijntjuh:

    Heeeey Annie,
    Mooie gave site hoor!!!
    Veel plezier en ik ga alles van je bekijken.
    Dikke Kus Martijntjuh

  • 10 Oktober 2006 - 08:25

    Hesper:

    lieve An, helemaal te gek deze site. Wat leuk om zo dicht bij je te zijn.
    Moet aan ecolonie denken als ik je lachende koppie zie op de foto. Heerlijk warm mens ben je.
    Dikke kus.

  • 10 Oktober 2006 - 08:27

    Esther:

    He An,

    Zag je krantenberichtje. Super voor je dat je eindelijk je droom kan laten uitkomen.

    Laatst bij ijspaleis heb ik je maar heel kort gesproken. Ik heb even op je weblog gekeken, ziet er erg goed uit.

    Geniet in Cambodja en de mensen daar zullen hartstikke blij met je zijn!!



    Liefs Esther , maar ook van ferry, swen en sophie


  • 10 Oktober 2006 - 09:24

    Yvonne:

    Wauw An wat gaaf allemaal. Blijf zeker alles lezen. Geniet van het avontuur.


  • 10 Oktober 2006 - 15:46

    Sandra:

    Hoi Annie,
    Geinig !! Leuk !! Super !! Cool !! etc etc Je bent er echt en de foto's leveren het bewijs. Gaaf! Snel weer schrijven en foto's plaatsen hoor!

    groetjes van je schonezus .... van Egmond

  • 10 Oktober 2006 - 21:06

    Bart:

    Anneke, als ik je foto's zo bekijk ben jij daar erg gelukkig en zijn de kinderen ook gelukkig met jou. Houen zo. Laat je trouwens ook maar op je andere oog prikken, dan ben je weer in balans.

  • 11 Oktober 2006 - 11:51

    Bianca:

    Hai Anneke,
    Het is echt niet te geloven dat je daar nu zit en dat allemaal meemaakt!!!
    Onwijs leuk dat we dit met jou op deze manier kunnen delen. Fijn dat je een bed en een douche hebt!!!
    Ik wens je heeeeel veel succes en tot de volgende mail.
    Groetjes Bianca.

  • 12 Oktober 2006 - 10:32

    Deb En Roon:

    Wow je bent jezelf goed aan het inburgeren zo te horen! Klinkt spannend allemaal An! Hou ons op de hoogte van je spannende verhalen, heb nu al dubbel gelegen! Het visualiseren van je beschreven gebeurtenissen gaan ook vanzelf en dat is dan dubbel lachen! Hey doe je best, weet dat je een kanjer bent!! xxx en veel plezier nog Ro en Deb

  • 12 Oktober 2006 - 11:56

    Margret:

    lief zusje, pas goed op je zelf en de kindjes, kusje van mij.

  • 12 Oktober 2006 - 12:35

    Carlos Casas:

    Super baby! You look happy! I like that. Tell me; you will be there lifetime? Buy a house? Make your business? Great! Take care, Carlos

  • 20 Oktober 2006 - 11:01

    Susan Van Frans:

    hoi hoi leuk te lezen dat je het ondanks de kleine min puntjes zo ontzettend naar je zin hebt! heb je al lieve kindjes gezien die je wel mee naar huis zou willen nemen? Frans en ik krijgen er weer eentje bij, maar dat had je al gehoord denk ik. leuke foto's ook en fijn dat je een maatje hebt gevonden, want zo kun je lekker van alles delen met elkaar. Al last van heimwee of moet je niet denken aan ons alweer steeds donker en kouder wordende landje. nou anneke hou je taai, je doet fantastisch werk en laat net zo'n mooie indruk achter als dat wij je hier kennen

  • 24 Oktober 2006 - 18:31

    Gerda En Arend:

    prachtig meid, ga door het is verdomde moeilijk maar een heel warme periode. succes en wij denken aan je. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anneke

annekevegmond@hotmail.com Postbank: 4519310 t.a.v. J.L. van Egmond Postadres: Local Adventures Camobodia att'n: JL van Egmond 14, street 258 12207, Phnom Penh CAMBODIA

Actief sinds 03 Juli 2006
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 61250

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2006 - 05 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: